!?!??!?!

 

Nytt år. Varför är det så speciellt? Nytt år firar vi ju varje år!
Ett nytt år är när man återställer allting till noll. Då börjar allting på nytt igen och då snackar jag om känslor, tankar, saker man gjort, förhållanden, beteende osv. Men hur många är det som ändrar sig? Folket där ute skriver varje år ''I år skiter jag i allt och börjar om på nytt'' ELLER ''Idag slutar jag röka'' osv osv osv...! och jag brukar tänka - amen tja, så skriver ju ALLA varje år? Men blir det av? Svar Nej. Haha, lite gulligt faktist men men.. 

Nyår har också mycket med att förlåta och lovar varandra saker och ting att göra. Löften sprids, vänner/familjer/släktingar lovar varandra saker på olika sätt.  Det finns tusen saker man lovar, men håller alla det? Hur stor är besvikelsen om man lovat något som inte hålls? Om man tror på ett ''ja lovar'' så funkar allt som det ska.

Men en sak jag tänk på väldigt mycket. Varför sker bara så stora löften under Nyår? Vad är det som gör det så himla speciellt och vi lever ett helt år och varför just under nyår det är man skapar löften? - Jag själv ska inte skriva något jag SJÄLV gör, men det är en fråga som jag aldrig direkt fått ett svar på? För om vi säger tex:  ''Nu är det nyår, då har jag bestämt mig för att sluta röka'' Men då lyder min fråga såhär till OSS alla.  Varför just under nyår? Vi har ju 12 månader och under den tiden kan man väll sluta röka eller det man nu vill sluta med eller förbättra?

- Obs! Detta är absolut inget negativt menat. Jag ser inte ner på alla löften för jag SJÄLV har löften. Men jag håller dom inte haha, men som sagt ''Löften är till för att brytas'' Not. Peace!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0